RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPY MŁODSZE |
|
RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPY STARSZE |
|
6.30-8.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna, zabawy dydaktyczne, gry stolikowe, zabawy logopedyczne, matematyczne, rozmowy, ćwiczenia poranne, zabawy konstrukcyjne. |
6.30-8.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna, zabawy dydaktyczne, gry stolikowe, zabawy logopedyczne, matematyczne, rozmowy, ćwiczenia poranne, zabawy konstrukcyjne. |
8.00-8.15 |
Przygotowanie do śniadania – zabiegi higieniczne. |
8.00-8.15 |
Przygotowanie do śniadania – zabiegi higieniczne. |
8.15-9.00 |
Śniadanie- nabywanie umiejętności samoobsługowych. Czynności higieniczne – mycie zębów. |
8.15-9.00 |
Śniadanie- nabywanie umiejętności samoobsługowych. Czynności higieniczne – mycie zębów. |
9.00-11.00 |
Realizacja podstawy programowej Zajęcia inicjowane przez nauczyciela rozwijające sprawność fizyczną, emocjonalną, społeczną, poznawczą - zajęcia zgodne z podstawą programową realizowaną wg programu wych. przedszkolnego. |
9.00-11.00 |
Realizacja podstawy programowej Zajęcia inicjowane przez nauczyciela rozwijające sprawność fizyczną, emocjonalną, społeczną, poznawczą - zajęcia zgodne z podstawą programową realizowaną wg wybranego programu wychowania przedszkolnego. Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu , spacery i obserwacje przyrodnicze. Wycieczki. |
11.00-11.30 |
Przygotowanie do obiadu – czynności porządkowe, higieniczne. |
11.00-11.30 |
Przygotowanie do obiadu – czynności porządkowe, higieniczne. |
11.30-12.00 |
Obiad II danie – nabywanie umiejętności samoobsługowych. - nauka kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków - ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami, - wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania się |
11.30-12.00 |
Obiad II danie– nabywanie umiejętności samoobsługowych: - kulturalne spożywanie posiłków, - ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami, - wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania się |
12.00-13.15 |
Odpoczynek na leżakach (3-latki) ze słuchaniem muzyki relaksacyjnej lub bajek . Słuchanie muzyki relaksacyjnej lub bajek. Utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Zabawy w ogrodzie, spacery. (4-latki) |
12.00-13.15 |
Słuchanie muzyki relaksacyjnej lub bajek. Utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Zabawy w ogrodzie, spacery. |
13.15-13.30 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe |
13.15-13.30 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe |
13.30-14.00 |
Obiad (zupa), podwieczorek - nabywanie umiejętności samoobsługowych - nauka kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków |
13.30-14.00 |
Obiad (zupa), podwieczorek – nabywanie umiejętności samoobsługowych. Nauka kulturalnego spożywania posiłków. Zachęcanie do zdrowego odżywiania się. |
14.00-16.30 |
Zabawy samorzutne podejmowane z inicjatywy dziecka. Praca indywidualna z dziećmi dostosowana do ich możliwości i potrzeb. Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach, zabawy dydaktyczne, tematyczne itp. Prace porządkowe w kącikach zainteresowań. Rozchodzenie się dzieci. |
14.00-16.30 |
Zabawy samorzutne podejmowane z inicjatywy dziecka. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach, zabawy dydaktyczne, tematyczne itp. Prace porządkowe w kącikach zainteresowań. Rozchodzenie się dzieci. |